הנותן הוא המקבל – מומלץ!

כחלק מניסיונות להגדיל את מספר הלקוחות שלי החלטתי לתת שירות מיוחד ללא תשלום עבור לקוחות פוטנציאלים.
השירות כולל ניתוח ראשוני של מסע פרסום ממומן של הלקוח בגוגל עם המלצות לשיפור.
כל זה נעשה במסגרת שירות חינם שאני נותן ללא התחייבות מצד הלקוח.
אני מנתח את מסע הפרסום של הלקוח ואת האפקטיביות השיווקית והתאימות של האתר שלו לגוגל. את תוצאות הניתוח והמלצותיי לשיפור אני פורס בפני הלקוח בשיחה טלפונית שאורכה כשעה. (יש חברות הגובות שירות כזה כ 2000 ₪ !
במקביל יצרתי מספר סרטוני הדרכה ביוטיוב בנושא פרסום ממומן בגוגל הפתוחים לקהל הרחב.
פנו אלי כמה קולגות ושאלו אם השתגעתי ולמה אני עושה את זה ? לא חבל על הזמן שאתה משקיע בחינם ? גם בסרטונים וגם בייעוץ ?
שאלתי אותם מה הם מציעים לעשות על מנת לגייס לקוחות ? האמת שהם הציעו רעיונות לא רעים בכלל כגון מכירת הסרטונים כדיסק הדרכה במאות שקלים או הפצת המידע למנויים בלבד דרך המייל וכד'.
החלטתי להמשיך ולעשות את מה שאני עושה לזמן מסוים ואם לא היו תוצאות אז אנסה דרכים אחרות.
לשמחתי התוצאות לא אחרו לבוא והצלחתי לצרף לקוחות חדשים אשר צפו בסרטוני ההדרכה ופנו לייעוץ ולמרות שהם הבינו יותר כיצד לעבוד עם התוכנה הם העדיפו לשלם לבעל מקצוע שיעשה זאת עבורם מתוך העדפה להתמקד בתחום המומחיות שלהם.

אני מאמין שמי שנותן בכיף ומכל הלב ידע ועזרה לאחר מבלי לחשוש שלא יקבל תמורה חזרה, מגלה שזה חוזר אליו ובגדול !

זאת המלצתי אליכם בעלי עסקים. תנו ללקוחות הפוטנציאלים שלכם משהו קטן מבלי לצפות לתמורה- ערך מוסף. ערך שלא עולה הרבה עבורכם אבל יכול לעזור ולשרת את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם . הדבר יביא לתחושה חיובית כלפיכם ויגדיל את כמות או איכות הלקוחות שלכם.

וכפי שכתוב במקרות :

"שַׁלַּח לַחְמְךָ, עַל-פְּנֵי הַמָּיִם: כִּי-בְרֹב הַיָּמִים, תִּמְצָאֶנּוּ ."
מקור : קהלת יא, א-ב
פרוש : התנהג בצורה נדיבה כי בעתיד תקבל גמול על כך.