צור קשר על אינטרנט והעסק שלכם אודות שיווק נכון -תיק עבודות דף הבית שיווק נכון-דף הבית
מאמרים אודות תיק עבודות דף הבית
שיווק נכון-תיק עבודות שיווק נכון-אודות שיווק נכון-מאמרים שיווק נכון-צור קשר שיווק נכון-דף הבית שיווק נכון שיווק נכון-תיק עבודות שיווק נכון-מאמרים שיווק נכון-צור קשר שיווק נכון-דף הבית שיווק נכון-תיק עבודות שיווק נכון-מאמרים שיווק נכון-צור קשר שיווק נכון-דף הבית

מאמרים >>>

טעויות נפוצות בקידום אתרים

 

כל בלוג שעוסק בקידום אתרים אורגני מכיל מידע שווה ערך לכמה תארים אקדמאים… או כך זה נראה לפחות. לא רק שקידום אתרים הוא תחום עתיר הן בידע תיאורטי והן בכל מיני פרטים, זהו גם תחום שמשתנה כהרף עין. עם כל עדכון של גוגל נוספות עוד כמה דרישות חדשות ואחרות מתבטלות או יותר גרוע, נהפכות לאיסורים ממש. דוגמה טובה היא למשל אתרי YMYL שמחייבים התייחסות שונה מבחינת קידום ממה שהיינו רגילים עד עתה.

כאשר מדברים על קידום אתרים אורגני, כל כך קל היום לשכוח כל מיני דברים או לעשות אותם לא נכון. במאמר הבא, הכנתי לכם "'צק ליסט הפוך". אם עברתם על כל מה שכתוב כאן ולא סימנתם V, זכיתם! המאמר מחולק לנוחותכם לשלושה חלקים:

  1. טעויות כלליות
  2. טעויות באתר
  3. טעויות מחוץ לאתר

זה יעזור, כך אני מקווה לחזור למאמר בקלות כשתצטרכו.

 

טעויות כלליות בקידום אתרים

        לא עשיתם מחקר מילות מפתח כמו שצריך - חקרתם את מילות המפתח בחופזה ועל הדרך פיספסתם הרבה ביטויים טובים שהייתם יכולים לקדם בקלות. הביטויים שכבר בחרתם לקדם אמנם כן הצליחו להתברג בדף הראשון, אבל הסתבר לכם שאלו ביטויים חלשים מבחינה עסקית. הם מביאים תנועה לא רלוונטית של לקוחות שאינם בשלים לבצע רכישה או המרה כלשהיא. הגעתם לכל המצב הזה כי לא שיתפתם את בעל העסק ולא תחקרתם אותו מספיק או שלחילופין רצתם לקדם ביטויים שהוא הציע בלי לבדוק יותר מידי את היעילות שלהם.

        אתם מתמחים רק באספקט אחד של הקידום - אתם אנשי UXUI, האתר שלכם עולה תוך עשירית שניה והמובייל נראה פגז. בגלל זה לא השקעתם בקישורים חיצוניים ואת התוכן יצרתם עם התרגום האוטומטי של גוגל. או לחילופין, נתתם למאיר שלו לכתוב לכם תכנים אבל כל הטקסטים מיושרים שמאלה והמספרים מופיעים מימין למשפט… הבנתם את הנקודה. SEO צריך לעשות בכל החזיתות: תוכן, קישורים, טכני. אי אפשר לעשות חלק אחד בצורה מושלמת ולצפות שהוא יחפה על היתר.

        אתם מקדמים בשביל גוגל - אתם מנסים לבנות אתר לפי כל הכללים שאתם מכירים לקידום אתרים אבל לא עצרתם לרגע לבדוק שזהו אתר אסתטי שקל להתמצא בו, שהתכנים כתובים בצורה קריאה וקולחת. בסופו של יום, הלקוחות שלכם הם בני אנוש בשר ודם, לא גוגל. אליהם צריך להיות מיועד האתר. בכל אופן, גוגל מנסה לבדוק שאכן הגולשים אוהבים את האתר שלכם ולכן הדרך לליבו הוא דרך אתר שמיועד אליהם.

        אתם לא סגורים על מה אתם רוצים להשיג - בין אם אתם מקדמים בשבילכם או בשביל לקוח, אתם צריכים להיות סגורים על המטרות שהייתם רוצים להשיג ושגם ניתן יהיה להשיג באופן ריאלי.

 

טעויות באתר

האמת שכאן הרשימה ארוכה יחסית (ועדיין חלקית) ולכן היא מאד מתומצתת:

        את רוב התמונות באתר שלכם היה ניתן עוד לדחוס ללא כל שינוי באיכות.

        אתם ממעטים או לא מתייחסים לקישורים פנימיים.

        יש לכם הרבה דפים עם קישורים שבורים.

        יש לכם כמות גדולה של תוכן משוכפל שמקורו או בתוכן מועתק או בשכפול שנעשה באתר שלכם.

        הטייטלים שלכם עייפים - לא השקעתם בהם ובדקתם שהם מכילים את מילות המפתח הנכונות והקריאות לפעולה שעובדות.

        התוכן שלכם לא מספק את הסחורה שהטייטל מרמזת עליה. זה יגרום לגולשים פשוט לעשות אחורה פנה ולחזור לגוגל.

        עברתם לאתר חדש ולא הפנתם מהעמודים הישנים לחדשים באמצעות הפניות 301.

        אתם לא מנתרים ולא משפרים את מהירות האתר שלכם למרות שגוגל מדגישה את הנושא, וגם הגולשים שלכם ישמחו…

        אתם מנסים להאכיל את גוגל ביותר מידי מילות מפתח בכל דף. חבל על הזמן, זה אולי עבד פעם. היום זה עלול להעיף את הדף שלכם מראש התוצאות.

        שכחתם את החסימה של האתר לאינדוקס של גוגל מאז שבניתם או העברתם אותו…

        אתם מנטרים טראפיק אבל לא המרות - האתר נועד בסופו של דבר למטרה מסויימת ואת ההשגה שלה צריך לבדוק מידי פעם.

        האתר שלכם לא מאובטח.

        האתר שלכם לא מותאם למובייל הן מבחינת עיצוב והן מבחינת התאמת תכנים.

        כתובות הURL באתר שלכם ארוכות ארוכות וזה מכוער מכוער

        לא התייחסתם לתוכן above the fold. התוכן היותר חשוב אצלכם מצריך גלילה של הדף למטה או פתיחת חלון.

        התקמצנתם על אכסון טוב וראוי ובזמן הביקור של הזחלן של גוגל האתר לא היה זמין.

        לא הכנסתם או עדכנתם תוכן באתר כבר הרבה זמן.

 

טעויות מחוץ לאתר

       אתם מפציצים את האתר בקישורים ולא בודקים יותר מידי את טיבם - זוהי טעות מאד נפוצה והיא בהחלט מובנת. כל קישור כזה נראה כמו 'עוד קצת כוח' לאתר שלנו. בסופו של דבר, גוגל רואה שהקישורים אל האתר מגיעים מפורומים מפוקפקים או פטורים או כל מיני אינדקסים ועושה את האחד ועוד אחד שלו. כל קישור כזה לכשעצמו הוא בסדר אבל שימוש מופרז בהם הוא מאד בעייתי.

       הקישורים יוצאים מטקסטים רגילים - הכוונה היא שהם אינם ברורים ונראים כקישורים. זה מראה לגוגל שבניתם את הקישור בשביל הקידום ולא באמת בכדי לשלוח תנועת גולשים עניינית.

       קישרתם לאתר מאותם כתובות IP. מה אתם רוצים שגוגל יבינו מזה? שבמקרה על אותו שרת יושבים כמה אתרים שמתעניינים באתר שלכם שעלה שלשום?..

       אתם לא מקדמים את העסק בקידום לוקאלי. אתם מתעלמים מגוגל My Business ולא פותחים לעסק דפים שונים ברשתות ובמקומות המתאימים.

       לא מעניין אתכם מרשתות חברתיות ואתם לא מתעסקים בזה. גוגל קורא את הסיגנלים שמגיעים אליו מאותן רשתות והדבר לא עומד להשתנות בקרוב.

       האתר שלכם מקושר מאתרי תשתית (או תמיכה) שאינם טובים מספיק. גם אתרי התשתית צריכים להיות בנויים טוב ולהיות מקושרים בעצמם. זה המון עבודה, נכון, אבל זה מה שצריך.

 

סיכום

הזכרתי כאן מבחר טעויות נפוצות שגם נראו לי קריטיות לתפקוד נכון של מקדם אתרים. אם עברתם את הרשימה ולא 'נפלתם' על אף טעות, זו התחלה טובה.

 

 

 

שירותים

קידום אתרים אורגני
..............................................
פרסום ממומן בגוגל
..............................................
בניית אתרים
..............................................
עיצוב אתרים
..............................................
שיווק באמצעות רשתות חברתיות
..............................................
ייעוץ והדרכה בנושא שיווק באינטרנט
..............................................
אחסון אתרים
..............................................

מאמרים:
קידום אתרים אורגני (seo)
פרסום ממומן בגוגל (sem)
בניית אתרים
עקרונות בשיווק שכדאי לאמץ
רכישת כתובת אינטרנט (domain)
דפי נחיתה
הנותן הוא המקבל
למה כדאי לתת למפרסם מקצועי לנהל
את הקמפיין שלך?

למי מתאים הפרסום בגוגל ?

סרטוני הדרכה בנושא פרסום בגוגל סרטוני הדרכה בנושא פרסום בגוגל סרטוני הדרכה בנושא פרסום בגוגל סרטוני הדרכה בנושא פרסום בגוגל

 

  [email protected] 050-7664574 כל הזכויות שמורות לשיווק נכון ©
סרטוני הדרכה בנושא פרסום בגוגל